Apa itu PRUguard my family?

pruguard my family malaysia

Kali ini saya nak kongsikan satu lagi pelan kepada anda semua..Tapi pelan ini lain sikit..Kena baca sampai habis baru anda tahu..hehe

Daripada nama PRUguard my family, adakah ianya pelan perlindungan kesihatan dan perubatan untuk keluarga? Jawapannya – TIDAK..

Sebenarnya, pelan PRUguard my family adalah satu pelan khas di mana pelan ini hanya ditawarkan kepada syarikat-syarikat yang berdaftar..Tak kira kecik atau besar..

Pendahuluan/Intro

Setiap syarikat kebanyakkannya memberikan faedah kebajikan seperti kemudahan rawatan pergigian, rawatan klinik dan juga insurans berkelompok.  Dan kebanyakkannya juga, syarikat hanya memberikan kemudahan kebajikan General Insurance sahaja untuk perlindungan  kakitangan mereka.  Tapi yang malangnya, General Insurance mempunyai banyak kelemahannya (disadvantage).

Kelemahan/Keburukan (Disadvantages) General Insurance

1. Tiada jaminan pembaharuan / Non guaranteed renewal – Setiap tahun syarikat perlu membuat pembaharuan untuk semua kakitangan mereka. / Every year need to re-apply.

2. Bayaran permium meningkat setiap tahun / Premiums increase every year

3. Pihak Insurans berhak untuk tidak melindungi pemegang polisi untuk tahun seterusnya jika ada tuntutan yang dibuat melebihi daripada had yang diberikan oleh pihak insurans berkenaan / Insurance company have right not to cover you the next year if the claim made is more than insurance company expected.

4. Perlindungan yang diberikan TERHAD dan hanya berkuatkuasa selama mana kakitangan berkenaan masih berkhidmat.  Sekiranya kakitangan berkenaan berhenti, diberhentikan atau pencen, perlindungan secara automatiknya terbatal / Protection limit within the company, if the staff quit or retired, then protection stop.

Kita sendiri dapat melihat kelebihan dan kelemahan yang sekarang rasanya anda ada milikinya daripada syarikat tempat anda bekerja..Kalau syarikat masih belum menyediakannya untuk anda, teruskan membaca kerana selepas ini anda akan lebih gembira untuk memberi tahu majikan anda tentang PRUguard my family ini.  Anda mesti mahukan yang terbaik bukan??

Syarikat-syarikat diluar sana ada menyediakan kemudahan insurans kepada kakitangan mereka tetapi dalam kajian yang kami buat, walaupun dah diberikan percuma oleh syarikat, kebanyakkannya masih membeli/memohon utk Life Insurans yang lain sebagai back-up..

Mengapa???

Ini kerana, perlindungan daripada insurans kelompok atau general insurance daripada syarikat tpt bekerja akan terhenti apabila kakitangan syarikat berkenaan (syarikat tpt anda bekerja contohnya) dibuang kerja, berhenti atau bersara/pencen.  Oleh kerana itu, kakitangan yang sedia maklum perkara berkenaan telah bersedia awal utk bertindak sebelum terlambat dengan membeli/memohon insurans persendirian dengan membayarnya menggunakan gaji bulanan mereka sendiri.

Insurans Nyawa/Life Insurance adalah mahal, terutamanya untuk keluarga.

Insurans nyawa dengan kad perubatan dalam lingkungan Rm150 sebulan/seorang.  Bayangkan jika satu keluarga ada 5 org ahli.  Si bapa, ketua rumah, akan membayar sebanyak RM150 x 5 orang bersamaan RM750 sebulan hanya utk perbelanjaan insurans.

Adakah majikan anda sedar bahawa kakitangan mereka membeli/memohon insurans lain utk diri mereka dan keluarga mereka ?  Jika anda seorang majikan yang baik dan memahami kakitangan anda, adakah anda sebagai majikan bersedia untuk membantu kakitangan anda untuk mengurangkan bayaran bulanan insurans mereka tanpa mereka perlu membayar satu sen pun? 

Kepada para majikan diluar sana, ini yang anda perlu tahu dan buat keputusan !!

pruguard my family malaysia

Untuk pengetahuan umum, PRUguard my family adalah produk/pelan insurans yang sama seperti insurans nyawa yang ada di pasaran sekarang, contohnya pelan PRUhealth.  TETAPI, PRUguard my family hanya boleh diperolehi melalui kerjasama/partnership di antara syarikat dengan Prudential sahaja.  Syarikat yang berminat dan mahukan pelan terbaik ini perlulah memohon untuk membuat kerjasama strategik dengan Prudential barulah pihak Prudential membuka ruang permohonan untuk produk/pelan ini kepada kakitangan syarikat berkenaan.

Apa yang best sangat produk/pelan ini?  Mesti itu yang anda nak tahu lebih bukan?? PRUguard my family memberikan 30%-50% lebih murah daripada biasa.  Jika dulu seorang bapa kepada 5 ahli keluarga membayar RM750 sebulan untuk insurans semua ahli keluarganya, dengan PRUGuard my family, bayaran bulanan hanya serendah RM370 dengan jaminan perlindungan yang sama.

Kelebihan PRUguard my family / Advantages of PRUguard my family.

1. 30% – 50% lebih murah / cheaper than usual.

2. Jaminan pembaharuan setiap tahun / Guaranteed-renewal

3. Jaminan perlindungan diteruskan walaupun kakitangan syarikat anda bersara ataupun anda sebagai kakitangan berhenti kerja/meninggalkan syarikat berkenaan / Protection still continue after retirement or when you are leaving the company.

4. Bayaran premium bulanan tidak meningkat setiap tahun / Premiums not increasing yearly.

5. Isteri, ibubapa dan anak-anak boleh menyertai program ini sekali / Spouse, parents and kids can participate in this program

Sekarang para majikan tahu dan sedar bahawa PRUguard my family adalah pelan yang terbaik dan lebih baik daripada pelan General Insurance yang ada di syarikat mereka sekarang. 

ADAKAH PARA MAJIKAN AKAN MEMBAYAR UNTUK PRUguard my family?

YA!! Tambahan, para majikan akan menerima 10 tahun diskaun servis percuma, sekiranya mereka membayar kepada lebih daripada 50 polisi untuk kakitangan mereka.

Apa pula yang ada dalam PRUguard my family ni? / What include in PRUguard my family plan?

1. Manfaat pampasan kematian / Death Benefits

2. Manfaat pampasan 36 jenis penyakit kritikal / 36 Critical Illness cover

3. Manfaat pampasan kematian dalam kemalangan dan ketidakupayaan akibat kemalangan / Accidental Death and Disablement

4. Kad Perubatan bernilai sehingga Rm1,500,000 seumur hidup / Medical card up to RM1,500,000 per life time

5. Pilihan PRUguarg mylady untuk wanita.  Perlindungan untuk penyakit yang berkaitan kanser dan penyakit wanita yang lain / Optional PRUgard my lady for lady. Coverage for women related cancer and illness.

Maklumat lanjut – hubungi saya, Zulhafizan Jamel 016-8584305 atau email di zulhafizan079@prupartner.com.my

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a comment