Pemeriksaan Kesihatan Kewangan PERCUMA !!!

Mungkin ada yang tertanya-tanya macam mana nak buat pemeriksaan kesihatan kewangan kan..?? kewangan sakit?? mengapa boleh sakit ni?? hehe..banyak orang ingat manusia sahaja yg boleh sakit..kereta pun boleh sakit tau..rumah pun boleh sakit jugak..ni, laptop yang saya guna pun anytime boleh sakit..jenis penyakit tu pulak macam-macam..ok, kita tinggalkan dulu part ni..

Sekarang ni, saya buka kaunter bergerak (saya boleh berada dimana-mana pada bila-bila masa) dan tujuan kaunter ini dibuka adalah untuk membantu anda semua diluar sana membuat pemeriksaan kesihatan kewangan anda..bunyi macam pelik dan macam tak masuk akal bukan..?? INI BENAR DAN AMAT MEMBANTU ANDA !! Bukan setakat periksa kewangan anda sakit atau tidak, nak buat re-structure kewangan pun saya berbesar hati menolong anda..adalah juga tips yang saya rasa korang masih banyak tak tahu..hehe rahsia ni..tapi kalau betul-betul nak tahu rahsia tu, anda kenalah fahami dulu kewangan anda..

Anda kat mana setakat hari ini?? Kena jujur pada diri sendiri..

1.  Terima gaji – Belanja = Simpan

2.  Terima gaji – Simpan = Belanja

 

Berbalik kepada topik kesihatan kewangan ni..kaunter yang saya buka amat berlainan..anda hubungi saya, saya akan datang..best kan?? anda tak perlu nak drive kalau malas, tak perlu keluar rumah kalau penat, tak perlu tukar lokasi lunch atau minum petang kalau dah tetapkan awal-awal lagi dan tak perlu risau kena beli/apply kalau dah jumpa saya.. sebabnya, saya akan datang jumpa anda (lepas anda sms atau call utk berjumpa) dan saya buka kaunter/jumpa anda SECARA PERCUMA.  Bil minum saya boleh settelkan..hehe takda hal..

Apa yang akan berlaku masa temujanji nanti ?? Apa yg kaunter ajaib saya boleh bantu anda?? Dah baca artikel sebelum ini –> Anda Kira Sendiri Kalau Takut Tertipu..

Masa tu, anda boleh cuba buat kira-kira dengan kalkulator yang hanya kami, wakil sah daripada PAMB (Prudential) sahaja ada kalkulator berkenaan.  Saya Ejen Bertauliah daripada PAMB..certified daripada Malaysia Insurance Institute (MII)..nanti saya tunjukkan kad kalau nak tengok ok..

Masa perbincangan nanti, anda akan tahu apa yg mungkin anda kurang pasti dan mungkin juga terlepas pandang.  Mungkin juga selepas perbincangan, anda boleh menambahbaik perancangan kewangan anda dan matlamat anda mungkin akan lebih senang tercapai dan lebih mudah untuk anda membuat semakan dari tahun ke tahun…

Penyakit kewangan ni tak sama seperti sakit yang dialami oleh kita sebagai seorang manusia..sakit untuk kewangan ni lebih kepada macam mana kita sebagai seorang manusia membuat plan tindakan setiap bulan (senang cita, perancangan kewangan) dengan sumber kewangan yang kita ada..tak kira ianya hasil dari pendapatan bulanan sebagai kakitangan awam, atau kakitangan swasta, bekerja sendiri ataupun sumber hasil perlaburan..(hasil jual rumah pun boleh dikira, itu pun kalau rumah yg dijual tu bukan rumah yang diduduki sekarang ok..)

Nak berbincang lebih lanjut, tak payah takut nak sms, email ataupun telefon saya..saya tak makan org..saya manusia biasa yang ingin membantu anda..anda beri peluang kepada diri anda untuk ketahui lebih lanjut dan beri peluang kepada saya untuk saya menabur bakti serta perkhidmatan saya kepada anda dan juga masyarakat kat luar sana. Saya akan gunakan sebaik mungkin masa yang anda luangkan untuk perancangan masa depan anda dan saya akan pastikan anda akan dapat apa yang anda mahu..

SAYA SEDIA MENDENGAR DAN SEDIA MEMAHAMI..

Kawasan Kuching & Kota Samarahan, Sarawak – bila-bila masa sahaja (sms atau telefon dahulu untuk block masa dan tarikh)

Luar kawasan Kuching & Kota Samarahan – tetapkan masa dan tarikh terlebih dahulu.

 

Zulhafizan Bin Jamel  (Tel : 016 858 4305)

Email : zulhafizan079@prupartner.com.my

 

Leave a comment